اصولا تمرین در هوای آزاد به خصوص در فضای سبز علاوه بر تندرستی باعث تقویت و تمدد اعصاب می گردد. اما باید توجه داشت که در محیطی تمرین کنید که دور از بزرگراهها یا مراکز شهرهای بزرگ باشد. زیرا اگر شما در جایی آلوده تمرین کنید سلامت خویش را به خطر انداخته اید.  البته برای این نیز راه حلی وجود دارد و آن تمرین در وقت مناسب است که کمترین غلظت آلاینده های هوا وجود داشته باشند.  

در فصل های گرم مثل بهار و تابستان بهترین زمان برای تمرین صبح می باشد ، زیرا کمترین غلظت آلاینده ها در جو وجود دارد. در فصل های سرد مثل پائیز و زمستان بهترین زمان برای تمرین بعد از ظهر می باشد زیرا در صبح به علت وجود سرمای هوا و پدیده وارونگی هوا آلاینده ها در سطح زمین تجمع پیدا کرده و باعث بروز بیماری هایی از قبیل نارسایی قلبی و دیگر مشکلات برای اشخاص می شود.  اگر شما مایلید که در فصل های سرد سال تمرین صبحگاهی داشته باشید می توانید در فضای بسته تمرین کنید.

 

چند تذکر:

قبل از تمرین صبحگاهی توجه داشته باشید که یک ناشتایی (وعده بسیار سبک و غنی از قندهای طبیعی مثل خرما و میوه جات) میل نموده تا دچار ضعف ناگهانی و ضخم معده نشوید.

همین طور بعد از تمرین خوردن یک صبحانه مفصل را فراموش نکنید.

دوش آب گرم هم بعد از تمرین فراموش نشود.

 

 

(اگر ورزش صبحگاهی نمی کنید از همین الان شروع کنید....شما می توانید)