نوشیدن مایعات در بین تمرینات با رعایت اصولی ساده بسیار عالی می باشد و موجب تعریق بهتر ، تعدیل درجه حرارت بدن، دفع سموم از طریق تعریق ، ایجاد تازگی و طراوت و ... می گردد.

 و اما این اصول شامل موارد زیر می باشد:

نوشیدن جرعه جرعه مایعات، نوشیدن کم و مداوم مایعات ، نوشیدن مایعات در حالت سکون(یعنی در حال حرکت نبوده) ، در هنگام نوشیدن مایعات توجه کنید که ضربان قلب به حالت عادی برگشته باشد و در نهایت با عجله مایعات را ننوشید .

حالا بهترین نوشیدنی چیست؟

برای اشخاصی که به صورت عادی تمرین می کنند (ورزشهای همگانی) نوشیدن آب بهترین گزینه است. ولی اشخاصی که تمرینات ورزشی سنگینی می کنند ، بهترین نوشیدنی می تواند یک سرم خوراکی باشد (مقدار کمی نمک به همراه مقداری شکر که شوری را تا حدی قابل تحمل کند و مقداری آب ) یا یک نوشیدنی که از آب و مقداری گلوکز طبیعی تهیه شده باشد . توجه داشته باشید اشخاص ورزشکار باید میزان املاح بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشند. نوشیدن قهوه (به علت داشتن کافئین محرک است) نیز بسیار توصیه شده است. آب میوه های طبیعی و یا نوشیدنی شامل آب و مولتی ویتامین ها بسیار مناسب می باشد.

ورزشکاران به علت تمرینات زیاد جسمی و سوخت وساز بالایی که دارند جزء اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و باید به رژیم غذایی خود و مایعاتی که مصرف می کنند توجه ویژه ای داشته باشند.